การออกแบบออนโทโลยีสำหรับการบำบัดรักษาภาวะติดอินเทอร์เน็ต

-

รายละเอียดโครงการ

ปีงบประมาณ 2561
หน่วยงานเจ้าของโครงการ
ลักษณะโครงการ โครงการใหม่
ประเภทโครงการ โครงการเดี่ยว
ประเภทงานวิจัย โครงการพื้นฐาน
วันที่เริ่มโครงการวิจัย (พ.ศ.) 1 ตุลาคม 2560
วันที่สิ้นสุดโครงการวิจัย (พ.ศ.) 30 กันยายน 2561
วันที่ได้รับทุนวิจัย (พ.ศ.) 1 มกราคม 2560
ประเภททุนวิจัย งบประมาณรายได้
สถานะโครงการ สิ้นสุดโครงการ(ส่งผลผลิตเรียบร้อยแล้ว)
เลขที่สัญญา
เป็นโครงการวิจัยที่ใช้ในการจบการศึกษา ไม่ใช่
เป็นโครงการวิจัยรับใช้สังคม ไม่ใช่
บทคัดย่อโครงการ Internet and games addiction will become a difficult problem for the parents, because the internet and games easier to access and has more contents. Thus, the number of internet and games addiction will be increasing in the future. This study recommends ontology expansion for treatment guidelines of internet and games addiction that will use as the component of recommendation system in web technology. This study’s methodology can be condensed into three states; data collection ontology development, and evaluation. This ontology included seven main classes, there are profile, characteristics, risk factors, devices, treatment, and GAST. The evaluation result that conducted by domain specialists included a highly-superior concentration of 88.34%, which confirms that this ontology may be employed for developing a recommendation system. Keyword: Clinical Practice, Internet and game addiction, Ontologies, Recommender system.
รายละเอียดการนำไปใช้งาน
เอกสาร Final Paper(s)
  • -

ทีมวิจัย

ที่ นักวิจัย หน่วยงาน ตำแหน่งในทีม การมีส่วนร่วม (%)
1จุฑาภรณ์ ย่องอั้นคณะเทคโนโลยีการจัดการ ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตนครศรีธรรมราชหัวหน้าโครงการ60
2ดร. ณัฐพงศ์ แก้วบุญมาคณะเทคโนโลยีการจัดการ ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตนครศรีธรรมราชผู้ร่วมวิจัย20
3ภูริวัฒน์ เลิศไกรคณะเทคโนโลยีการจัดการ ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตนครศรีธรรมราชผู้ร่วมวิจัย20