โครงการวิจัย
ประสิทธิภาพระบบสารสนเทศทางการบัญชีและคุณลักษณะองค์กรธุรกิจที่มีต่อการตัดสินใจของผู้บริหารธุรกิจ (SMEs) เขตภาคใต้ฝั่งอ่าวไทย
Efficiency Accounting Information Systems and Features Business Enterprise that affects the decisions of the business executive (SMEs) Southern Gulf of Thailand
รายละเอียดโครงการ
ปีงบประมาณ | 2562 |
หน่วยงานเจ้าของโครงการ | |
ลักษณะโครงการ | โครงการใหม่ |
ประเภทโครงการ | โครงการเดี่ยว |
ประเภทงานวิจัย | โครงการพื้นฐาน |
วันที่เริ่มโครงการวิจัย (พ.ศ.) | 1 ตุลาคม 2561 |
วันที่สิ้นสุดโครงการวิจัย (พ.ศ.) | 30 กันยายน 2562 |
วันที่ได้รับทุนวิจัย (พ.ศ.) | 1 ตุลาคม 2561 |
ประเภททุนวิจัย | งบประมาณแผ่นดิน |
สถานะโครงการ | สิ้นสุดโครงการ(ส่งผลผลิตเรียบร้อยแล้ว) |
เลขที่สัญญา | |
เป็นโครงการวิจัยที่ใช้ในการจบการศึกษา | ไม่ใช่ |
เป็นโครงการวิจัยรับใช้สังคม | ไม่ใช่ |
บทคัดย่อโครงการ | The purposes of this study were to investigate 1) the quality of accounting information level and the operation result of SMEs in the south, 2) the relationship between the quality of accounting information and the operation result of SMEs, and 3) the impact of quality of accounting information on the operation result of SMEs. The target group was 400 Small and Medium Enterprises executives in the southern region of the gulf of Thailand. Statistics used in data analysis were mean, percentage, standard deviation, Pearson's product moment correlation coefficient and multiple regression analysis. The research results indicated that the opinions about the quality of accounting information as overall were the highest level. Considering individual aspects, it was found that the aspect was the highest level that was faithful representation and timeliness. The aspect was the high level that was relevance. The opinions about the operation result of SMEs as overall were the highest level. Considering individual aspects, it was found that the aspect was the highest level that was customer perspectives and learning and growth perspectives. The aspect was the high level that was internal process perspectives and financial perspectives. The testing result of the quality of accounting information, it was found that relevance, faithful representation, comparability, verifiability, timeliness and understandability there were relationship to the operation result of SMEs and the quality of accounting information. A part of relevance, comparability, verifiability and understandability affected the operation result of SMEs Key words: the quality of accounting information, the operation result |
รายละเอียดการนำไปใช้งาน | |
เอกสาร Final Paper(s) |
|
ทีมวิจัย
ที่ | นักวิจัย | หน่วยงาน | ตำแหน่งในทีม | การมีส่วนร่วม (%) |
---|---|---|---|---|
1 | ปุณยทรรศน์ คงแก้ว | คณะเทคโนโลยีการจัดการ ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตนครศรีธรรมราช | หัวหน้าโครงการ | 70 |
2 | ดร. พัชรี พระสงฆ์ | คณะเทคโนโลยีการจัดการ ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตนครศรีธรรมราช | ผู้ร่วมวิจัย | 15 |
3 | อรัญญา จินาชาญ | คณะเทคโนโลยีการจัดการ ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตนครศรีธรรมราช | ผู้ร่วมวิจัย | 10 |
4 | อารยา แก้วคง | คณะเทคโนโลยีการจัดการ ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตนครศรีธรรมราช | ผู้ร่วมวิจัย | 5 |