การศึกษาภาวะผู้นำการเปลี่ยนแปลง ประสิทธิผลการใช้งาน และบรรยากาศในการทำงานที่มีผลต่อการยอมรับการใช้งาน Google Classroom ของอาจารย์ผู้สอนในมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลศรีวิชัย

The Study of Transformation Leadership, Effective of Use and Work Atmosphere Affecting Google Classroom of Lecturer in Rajamangala University of Technology Srivijaya

รายละเอียดโครงการ

ปีงบประมาณ 2564
หน่วยงานเจ้าของโครงการ
ลักษณะโครงการ โครงการใหม่
ประเภทโครงการ โครงการเดี่ยว
ประเภทงานวิจัย โครงการพื้นฐาน
วันที่เริ่มโครงการวิจัย (พ.ศ.) 1 ตุลาคม 2563
วันที่สิ้นสุดโครงการวิจัย (พ.ศ.) 30 กันยายน 2564
วันที่ได้รับทุนวิจัย (พ.ศ.) 1 ตุลาคม 2563
ประเภททุนวิจัย งบประมาณรายได้
สถานะโครงการ สิ้นสุดโครงการ(ส่งผลผลิตเรียบร้อยแล้ว)
เลขที่สัญญา
เป็นโครงการวิจัยที่ใช้ในการจบการศึกษา ไม่ใช่
เป็นโครงการวิจัยรับใช้สังคม ไม่ใช่
บทคัดย่อโครงการ Abstract. This research aims to study the technology acceptance of lecturers in Rajamangala University of Technology Srivijaya which there are three objectives 1) to study the influence of change leadership on acceptance of online class room usage of lecturer in Rajamangala University of Technology Srivijaya 2) to investigate the effectiveness impact on usage acceptance influencing online classroom adoption of lecturer in Rajamangala University of Technology Srivijaya 3) to examine the influence of work environment on acceptance of online classroom usage of lecturer in Rajamangala University of Technology Srivijaya. This research is quantitative research. The lecturer 235 persons and top management 24 persons of here are a sample group. Data were collected using an online questionnaire and statistically analyzed using percentage, mean, standard deviation and simple linear regression. The results of research conducted by lecturers at RUTS indicate that change leadership significantly influences the acceptance of online classroom usage. It was found that both transformational leadership exhibited by leaders and self-perceived transformational leadership have the highest satisfaction levels. The effective use of online classroom tools ranks second in terms of satisfaction levels, while the work atmosphere's impact on online classroom usage ranks lowest among all factors considered. On the other hand, the results of top management of RUTS the highest satisfaction levels of all factors is transformational leadership factors. The leadership status of organizational leaders in change management received the highest level of assessment. The change leadership status of lecturers, the effectiveness of online classroom usage, acceptance of online classroom usage in internet-based systems, and the work atmosphere were also assessed at a high level in turn. The factors were related to the accepted using on online classroom to a statistically significant degree (p<0.05). The findings of this research can be utilized to formulate university policies and encourae the adoption of online classrooms at Rajamangala University of Technology Srivijaya during the pandemic and other crisis situations.
รายละเอียดการนำไปใช้งาน -
เอกสาร Final Paper(s)
  • -

ทีมวิจัย

ที่ นักวิจัย หน่วยงาน ตำแหน่งในทีม การมีส่วนร่วม (%)
1อรอนงค์ อำภาวิทยาลัยการโรงแรมและการท่องเที่ยว ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตตรังหัวหน้าโครงการ50
2ผศ. กรรณิกา บัวทองเรืองวิทยาลัยการโรงแรมและการท่องเที่ยว ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตตรังผู้ร่วมวิจัย25
3นุชนาถ ทับครุฑวิทยาลัยการโรงแรมและการท่องเที่ยว ราชมงคลศรีวิชัย วิทยาเขตตรังผู้ร่วมวิจัย25